Stressz és életmód

Életünkben rengeteg dolog az agyunkra mehet. Kezdve a munkánkkal, szomszédunkkal, az utcán séta közben vagy csak egyszerűen TV-zés alatt.

Például az egyik szomszédunk, aki már több hónapja mindig hétvégén fúr-farag, a munkánkban az egyik idegesítő kolléga, aki azt hiszi, hogy vicces, pedig nem az vagy bármi más. Idegesítő, stresszes dolgok nap mint nap érhetnek minket és ha nem tanulunk meg velük bánni, akkor felemésztenek.

A legjobb, ha megszüntetjük azokat a dolgokat amik idegesítenek. Például, ha zavar egy kollégánk viselkedése, megmondhatjuk neki, kulturált körülmények között, hogy változzon meg egy kicsit. Ha a TV-ben idegesít valami, nem kell nézni, senki nem halt még bele, ha nem néz annyi TV-t, sőt. Legjobb, ha megtanuljuk megoldani a problémákat, megtanuljuk kiiktatni az idegesítő dolgokat az életünkből.

Ha ez nem sikerül, akkor jön a B.-terv. Ez a stressz oldó technikák elsajátítása, stressz kezelése. B.-tervet igazság szerint mindenkinek használni kell, mert minden zavaró, idegesítő tényezőt gyakorlatilag lehetetlen kiiktatni életünkből.

Stressznek különböző szintjei vannak, ezért értelemszerűen a különböző szintekre különböző gyakorlatokat, technikákat használhatunk.

Stressz is azok közé a dolgok közé tartozik amit nem érdemes félvállról venni. Igaz, lassan már mindenre ezt mondják, mindenre bebizonyítható, hogy mennyi káros hatása van. Hiába az egészséges életmód nem olyan egyszerű dolog. Ennek ellenére, érdemesebb megelőzni a bajokat, mint orvosolni, ezért nyugodtan fordíthatunk egy kis időt az egészségünk megőrzésére.

Az elején, ha még nincsenek a stressznek komolyabb tünetei egyszerű lazító, átmozgató, légző technikákkal segíthetünk.

Ilyenek például az egyszerű átmozgató gyakorlatok reggelente / esténként, amik ahogy a nevük is mutatja, arra valók, hogy átmozgassák testünket, ugyanakkor segítenek ellazulni, stresszt oldani. Ilyen gyakorlatokról találhatunk egy listát itt például:Stresszoldó, lazító egészséges életmód gyakorlatok

Ezeken kívül vannak olyanok, amiket napközben is végezhetünk. Ilyenek közé tartoznak az egyszerű vállkörzés, nyakkörzés, nyakdöntés előre-hátra, jobbra-balra. Ha ezekből megcsinálunk 10-10-et, amikor kicsit feszültek vagyunk, idegesek, már egész sokat segítettünk magunkon.

Ezekhez a technikákhoz még felvehetjük azt a nagyszerű szokást, hogy munka közben óránként tartunk 10 perc szünetet. Miért jó? Mert felfrissíthetjük agyunkat, azzal, hogy kimegyünk a levegőre, iszunk egy teát (nem kávét!). Kitisztítjuk az agyunkat, ellazítjuk a megmerevedet izmainkat. Ennek köszönhetően nem csak frissebbek leszünk, stresszt oldunk, de hatékonyabban is tudunk dolgozni és többet.

Ezen kívül még rengeteg egyszerű és kicsit komolyabb technika van a stressz oldásra, de ezekről majd legközelebb beszélünk.

Szerző: eletmodom

Egészséges életmód mindenkinek jár Egészséges életmód és életstílus kialakításával foglalkozunk, ebben próbálunk segíteni minél több embernek. Ha Te is szeretnél egy egészségesebb életstílust kialakítani, érdemes ide ellátogatnod: http://e-stilusom.com

Vélemény, hozzászólás?