Kalózdivat

Annak idején, az általános iskolai farsangon kalózlánynak öltözni már-már bevállalós dolognak számított, mert akkoriban sokkal inkább a királykisasszony, a Barbie-baba meg a Minnie egér volt a menő. Aztán eltelt egy-két évtized és jött a Karib-tenger kalózai című film első, második és most már a harmadik része is, ami – tegyük hozzá -, hogy erősen befutott, speciel megérdemelten. Ezzel persze együtt járt, hogy Jack Sparrow, a Johnny Depp által megformált őrült kalóz, stílusikon lett.

Halálfej és/images/news/2007/08/08/divatk.jpg csontok

A ruhaboltokat pedig annak rendje és módja szerint ellepték a mindenféle csíkos, horgonyos és persze, mindenek felett a halálfejes-lábszárcsontos motívumokkal díszített ruhadarabok, meg a hosszú, feltűnő, többnyire gyöngy nyakláncok és a hatalmas fülbevalók. A hazánkban is kapható, kommersz nemzetközi márkák közül többek között a Zara és a Mango jelentkezett ilyen holmikkal, a kalózos stílusirányzat emóval keveredő változatát pedig legtipikusabban talán a H&M tiniknek szánt kollekciója képviseli.

Persze a filmet gyártó Disney cég sem akart kimaradni a divatőrületből származó bevételekből, ezért piacra dobták a saját kalózos kollekciójukat, melyben találhatók ruhák, ékszerek, cipők, játékok és elektronikus kütyük is. “Az emberek olyan ruhákban járnak és olyan kiegészítőket viselnek, mint amilyeneket mi, a filmben. Ez az első rész bemutatása után még eléggé meglepett, de mostanra már olyan régóta megy ez így, hogy egyáltalán nem tűnik furcsának, sokkal inkább megszokott lett.” – nyilatkozta Orlando Bloom, a film egyik főszereplője egy amerikai magazinnak.

Vélemény, hozzászólás?