Gazdaságos könyvklub

Anglia legnagyobb könyvklubja jöhet létre a kék-piros diszkontlánc új kezdeményezésének eredményeképpen. A Tesco ugyanis szerződést kötött a szigetország legnagyobb könyvkiadójával, a Random House-zal. A megállapodás értelmében a Tesco könyvklub minden hónapban egy-egy különkiadású könyvvel jelentkezik a piacon, amelyért a vásárlóknak csupán 3,75 fontot kell fizetniük.adásul a könyvklub tagjaiként a klub weboldalán további érdekességeket olvashatnak az alkotásokkal kapcsolatban, sőt kommentárjaikat is megoszthatják a kiadóval és egymással. Angliában a Tesco mintegy 1200 áruházat üzemeltet, ebből 600 szupermarketben kezdi meg tevékenységét a könyvklub, ezzel szinte egyik napról a másikra a brit piac egyik legnagyobb könyvkereskedőjévé lép elő a lánc. Azonban a nagy piaci volumen ellenére sem bízzák a véletlenre a klub sikerét: az új kezdeményezést máris eladáshelyi és e-mail alapú marketingkampánnyal népszerűsítik.

A Tesco bejelentése alaposan felkavarta a brit könyvpiacot, és komoly változásokat sejtet a könyveladások terén is. Az angol Books Marketing piackutató csoport tavalyi felmérése szerint a szupermarketes könyvpiac eddig is fellendülőben volt, hiszen 2003 és 2006 között az ilyen jellegű könyvkereskedelem nyolcszázalékos piaci részesedésről indulva a múlt év végére elérte a 12,6 százalékot. Ezalatt a hagyományos könyvkereskedések folyamatosan vesztettek piaci részesedésükből, csakúgy, mint a direct mail stílusban működő könyvklubok. A hagyományos kereskedések piaci aránya az említett három év alatt 38,4 százalékról 34,9-re esett vissza, míg az utóbbiak 2003-ban mért 17 százalékos részesedése 13,7-re olvadt a szigetországban.

Magyarországon a Tesco számára a könyvkereskedelem nem tartozik a legfontosabb feladatok közé – jelezte érdeklődésünkre Hardy Mihály, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója. Értesültünk a vállalatcsoport új kezdeményezéséről Angliában, de a könyvpiac szinte minden országban más és más, ezért még akkor is, ha a szigetországban sikeresnek bizonyul az új kezdeményezés, külön piacspecifikus felmérésekre van szükség minden olyan országban, ahol felmerülne egy hasonló ötlet – mondta Hardy Mihály.

“Gazdaságos könyvklub” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?